Saturday, April 25, 2009

Tidak Untung VS Gaji Buta

Kebiasaan nya Kalau mahu berniaga, keuntungan adalah diutamakan betul tak? Kalau menjadi pekerja keuntungan pada diri sendiri yang diberi perhatian. Begitu adat dunia yang mana lebih menguntungkan akan diutamakan.

Dalam banyak perniagaan tahukah apa perniagaan yang tidak diniagakan? iaitu PERNIAGAAN yang TIDAK MENGUNTUNGKAN tidaklah kira betapa tinggi risikonya kalau ianya menguntungkan orang akan lakukan. Tidak hairanlah, pada masa kini ramai yang komen berkenaan hal yang tidak untung bagi pihak mereka setelah banyak pengorbanan yang dibuat.

Rakyat tidak akan berterima kasih kepada pemimpin kerajaan kerana apa yang berlaku beberapa tahun kebelakangan ini telah "diketahui" akan keuntungan yang sepatut diagihkan kepada rakyat telah menjadi satu keuntungan bagi mereka yang berkuasa. Kenapa rakyat boleh tahu hal bahawa mereka telah ditindas oleh mereka yang berkuasa ini??? siapa yang telah melapor kepada rakyat?

Inilah keadaan yang dihadapi, yang tidak untung berkata yang berkuasa ambil gaji buta. Yang tidak untung marahkan yang ambil gaji buta tidak bagi untung kepada tidak untung.
Balik-balik siapa untung siapa rugi hanyalah tuhan saja tahu.

No comments:

Post a Comment