Friday, May 22, 2009

Syabas BN..

Para ADUN PR di utara mulai sibuk kerana "Perang" Penanti akan bermula. Kali ini nampaknya pihak BN bersungguh sungguh tidak mahu turut bertanding. BN tidak bertanding sebenarnya ada kelebihannya dalam pilihan raya kecil ini.
1. para menteri tidak paya turun padang untuk merayu undi, jadi mempunyai masa untuk kerja kerja yang lebih penting di kementerian masing masing.
2. rakyat tidak perlu lagi sangsi akan janji janji yang mungkin dibuat oleh pemimpin BN semasa pilihan raya kecil, kerana ditadsirkan oleh segelintir rakyat duit yang dijanjikan untuk pembangunan sebagai "gula gula" atau umpan undi BN.
3. tumpuan kepada kawasan yang lebih penting dapat diberi perhatian tanpa "pengubahan" masa dan budget, kerana setiap pembangunan sepatutnya mesti diberi perancangan yang rapi sebelum diberi kelulusan.
4. sebenarnya, setiap DUN mempunyai masalahnya tersendiri, ini tidak terkecuali Penanti ini. Kelebihan BN kali ini ialah punyai masa yang lebih panjang untuk merancang sebelum PRU 13 dan bukannya May 31 ini.
5. rakyat masih dalam "kehangatan politik" yang tidak menentu dan tidak berupaya membuat pemilihan yang rasional jadi adalah baiknya BN tidak dalam proses merebut apa yang telah rakyat pilihkan pada PRU 12 yang lalu.
6. bagi penyokong BN mereka juga akan mempunyai lebih masa bersama keluarga yang tersayang dan berehat sekejap dari berpolitik di Penanti .

Lagi ada banyak lagi kebaikan dan kelebihan BN jika kita huraikan.

No comments:

Post a Comment