Wednesday, July 8, 2009

babi oh babi!

Teruknya cina ini, tak makan babi tak bolehkah?

Apa cina boleh buat sama PAS?

PAS dengan ini telah menang besar di Kedah, kenapa tidak? Mulai dengan kes meruntuhkan PUSAT SEMBILEH BABI HARAM di Alor Setar baru baru ini, kes ini adalah yang kedua dimana PAS tunjukkan POWERnya. Pertama ialah laksanakan hak rezab orang melayu 50% bagi perumahan baru dan sekarang makanan pun PAS haramkan ikut ISLAM.

Kata Kelantan betapa baik, nak ini semakin menjadi jadi POWER PAS ditujukan kepada yang bukan beragama ISLAM. PAS sebenarnya dalam "test market" tengok tengok adakah orang akan sokong PAS selepas ini? Begitu juga hak 50% orang melayu telah berjaya dalam ujian pertamanya kerana cina di Kedah tidak takut kehilangan hak sasama antara rakyat Kedah dan kali ini mungkin cina Kedah juga tak kesal makan babi mahal dari Pulau Pinang!

Dengan 2 POWER yangditunjukkan oleh PAS ini cina Kedah masih boleh bagi sokong kepada PAS. Sebabnya :-

1. Cina Kedah sayangkan duit yang telah "diterima" oleh pemimpin yang lepas (atas sebab kepandaian ketua ketua PKR menghuraikan dengan panjang lebar cerita dulu dalam sejarah yang jarang diguna pakai tetapi diterima cina Kedah).

2. Cina Kedah sayangkan duit dalam tangan (cash in hand) daripada mempunyai harta tetap dari negeri yang mereka duduki. Sebab itu cina PKR pakat dengan PAS 50% untuk Melayu sangat patut (kata cina PKR + cina DAP pada suatu ketika dahulu).

3. Pemuda cina Kedah macam di Kelantan juga, kerja dirantau orang bila boss dia orang marah pemuda ini akan pulang dan lepaskan geram kepada MCA + GERAKAN kedah dan juga kepada BN.

4. Cina Kedah tidak begitu ambil berat berkenaan masa depan mereka kerana kebanyakan bercadang tidak akan duduk lama lama di sini. Jadi masa depan tidak lagi penting bagi mereka.

5. Cina Kedah macam cina yang lain di Malaysia dimana mereka senang cari makan mereka akan berpindah ke situ. Jadi tidaklah menjadi masalah bagi mereka terus sayangkan duit lebih daripada harta benda.

Disini cina Kedah tidak semuanya berpendapat sedemikian bahkan ramai juga yang begitu agresif menentang POWER PAS ini, kerana mereka duduk di negeri Kedah dan sudah menganggap Kedah adalah tanah air mereka dan mereka ini sangat cintakan kedah ini. Tetapi keiklasan mereka telah disabotaj oleh cina PKR + DAP yang kononnya boleh bela nasib mereka tetapi sebenarnya telah menjual masa depan dan agama yang dianuti oleh orang tua
cina Kedah kepada PAS secara halus dan bersistem.

Secara tegasnya , POWER PAS telah berleluasa,cina Kedah payah dapatkan apa yang telah "hilang" dari hartanah kepada makanan, beragama bebas akan dimansuhkan satu hari nanti ataupun dipusatkan seperti di Kelantan.

No comments:

Post a Comment