Sunday, October 18, 2009

Hidup dan Mati ahli politik....

Setiap hari kita disajikan dengan berita pemimpin yang membuat pengumunan dan kesimpulan dari aktiviti harian dan segala keputusan dan perbuatan adalah untuk mendapat perhatian dari rakyat jelata apa yang dikatakan momentom politik sehingga Pilihan raya yang akan datang.
Bermuala dari episo 308 hingga kini kita dapati bahawa berpolitik ada naik turunnya begitu dramatik dan tidak terjadi pada masa lalu.
ADAKAH INI KERANA RAKYAT TELAH PANDAI MEMBUAT ANALISI SENDIRI???
Tidak.....
Ini semua adalah perbuatan si ahli politik itu sendiri. Pada masa lalu kebanyakan masa ahli politik adalah lebih kepada pembangunan dan ekomoni (untuk sendiri atau pun untuk rakyat) dan pembangkang tidak mempunyai point yang bagus untuk menghemtam kerajaan, sehinggalah munculnya pembangkang yang terpencil dari kerajaan dan juga berkepentingan sendiri, maka wujudlah satu golongan yang bukan saja tidak mempedulikan keselamatan negara dan cukup biadap dengan tujuan "saya saja yang hidup orang lain mati tidak apa".
Ramai cerdik pandai dan tidak kurang yang sokong membabi buta telah tampir dan menyuarakan pandang dan pendapat masing masing ., kadang kadang kenyataan palsu juga diperbesarkan untuk mengelirukan raykat.
BN terpaksa membuat penafian demi penafian terhadap kenyataan palsu pembangkang dengan menunjukkan bukti. Keadaan tidak berpihak kepada BN kerana setaip kenyataan PR hanya akan membawah kepada kebinasaan Malaysin dan tidak membina.
Oleh itu, hidup mati ahli politik bukan terletak di tangan rakyat tetapi keputusan keputusan yang diambil akan menentukan arah tuju politik hari ini....

No comments:

Post a Comment